از کجا بفهمیم هندزفری اصل است یا تقلبی؟

از کجا بفهمیم هندزفری اصل است؟

 از کجا بفهمیم هندزفری اصل است؟ آیا میتوان به راحتی هندزفری اصل را از تقلبی آن تشخیص داد؟ تفاوت هندزفری اصل از تقلبی آن در چیست؟ مرجع خوبی را انتخاب کرده اید و نگران انتخاب خود در هندزفری اصل نباشید چون ما در در این مقاله در سایت ژابیت می خواهیم تشخیص هندزفری اورجینال و فیک را به طور کامل آموزش دهیم. پس همراه ژابیت باشید.

جستجوهای مرتبط با هندزفری اصل

هندزفری اصل سامسونگ a20 تشخیص اصل بودن هندزفری سامسونگ level u pro تشخیص هندزفری اصلی اپل نحوه تشخیص ایرپاد اصلی خرید هندزفری akg s8 اصلی، تشخیص هندزفری اصل از تقلبی

 

تشخیص هندزفری اصل از تقلبی

 تشخیص این که هندزفری اصل است یا تقلبی کار ساده‌ای نیست. بعضی از کمپانی‌ها که طرح‌های فیک هندزفری را کپی می‌کنند بسیار حرفه‌ای عمل کرده اند و روی ریزه‌کاری‌ها دقت کرده و مانور می‌دهند. اگر در این زمینه فردی حرفه‌ای نباشید امکان دارد هندزفری‌های کپی را به عنوان هندزفری اصل خریداری کرده و بعد از گذشت زمان کم از افت کیفیت و یا خراب شدن زود هنگام آن متوجه شوید هندزفری اصل نبوده واز تقلبی آن استفاده میکردید.

معمولا از روی بدنه و فیزیک هندزفری تفاوت هندزفری اصل و بدل تشخیص داده می‌شود. اگر فرصت تست دارید می‌توانید آن را در خانه با آهنگ‌های مختلف تست نمایید، البته اگر موزیک باز حرفه ای هستید، میتوانید این کار را انجام دهید.

نکات کلی در تفاوت هندزفری اصل و کپی

 چگونه بفهمیم هدفون یا هندزفری اصل است؟ اگر می‌خواهید هدفون یا هندزفری اصل بخرید باید دقت عمل بالایی داشته باشید و ریز به ریز قطعات و بدنه آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر شماره سریالی دارد آن را چک نمایید و یا به سایت خود شرکت تولید کننده مراجعه کنید و عکس هندزفری را با مدلی که می‌خواهید خریداری کنید مورد مقایسه قرار دهید.

1- باید هندزفری اصل بسته‌بندی شده باشد.

اصلی‌‌ترین راه برای اینکه تشخیص دهیم هندزفری اصل است یا نه توجه به جزئیات است. وجود لکه روی بدنه هندزفری، استاندارد نبودن اجزا و … نشانه‌هایی از تقلبی بودن هندزفری می باشد. اگر حس می‌کنید سری‌های هندزفری تقارن ندارند یا رنگ آن ثابت نیست و در قسمتی از بدنه رنگ ‌رفتگی وجود دارد اینها همه نشانی از فیک بودن است.

2- هندزفری باید حتما پلمپ شده باشد.

اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید قبل از استفاده از هدفون یا هندزفری دقت نمایید که حتما پلمپ‌شده و بدون ایراد باشد. هندزفری‌های بدون پلمپ چندان قابل اعتماد نمی باشند.

3- لوگوها و نوشته‌های هندزفری اصل باید کاملا خوانا باشند.

لوگوی برند روی بدنه هندزفری درج شده باشد. برخی نوشته‌ها مانند Designed By Apple یا Level و… هم روی بدنه وجود دارند.

مهم‌ترین راه تشخیص هندزفری فیک و اورجینال این است که  لوگوها و نوشته‌ها باید کاملا خوانا باشند و دقیقا لوگوی برند مورد نظر باشند و دارای همان فونت و استایل باشند. معمولا روی هندزفری‌های فیک جوهر پخش می‌شود و چون از چاپ بی‌کیفیت استفاده می‌کنند رنگ لوگو و نوشته‌ها و همچنین ابعاد آنها تفاوت دارد.

هندزفری اصل

4- طول و نوع کابل هندزفری اصل باید استاندارد باشد.

اگر هندزفری سیمی می‌خرید به طول سیم دقت شود زیرا کمپانی‌های مطرح مانند: سامسونگ و سنهایزر، کابل‌ها را گونه‌ای طراحی کرده اند که کاملا متناسب با آناتومی گوش باشد. قسمتی که کابل به دو گوش می‌رسد اندازه‌ای کاملا طبیعی و استاندارد دارد.

میکروفون مقابل دهان قرار می‌گیرد و نیازی نیست حین صبحت کردن آن را بالا یا پایین ببرید. فاصله‌ی جک تا سر هندزفری هم معمولا بین 80 تا 140 سانتی‌متر می باشد.

به نوع و رنگ کابل هم توجه نمایید. اگر در سایت برند تولید کننده نوع سیم را سفت یا نرم نوشته و یا رنگ‌بندی آن‌ها را قرار داده است باید دقت نمایید. در آخر اینکه ظاهر آن باید متناسب با عکس‌های داخل سایت تولیدکننده باشد.

5- قیمت هندزفری اصل، باید متناسب و متعادل باشد.

قیمت هدفون و هندزفری‌ها، داخل سایت‌ برندهای مختلف قرار داده شده است؛ مسلما قیمت آن باید با قیمت دلاری آن همخوانی داشته باشد. اگر قیمت خیلی پایین باشد به احتمال زیاد تقلبی است. در ضمن قیمت نمی‌تواند تعیین‌کننده اصل یا فیک بودن هندزفری باشد، اما به قیمت می توان به عنوان یک فاکتور جانبی توجه کرد.

6- هندزفری تقلبی وایرلس با نرم‌افزارهای اختصاصی‌ شرکت سازنده کار نمی‌کند.

ایرپاد اپل، Level، گلکسی بادز، هدفون‌های بوز و بیتس و … دارای یک اپ اختصاصی می باشند، که شرکت سازنده برای آن‌ها طراحی کرده است. تنظیماتی مثل پروفایل‌های صوتی، تنظیم تایمر، میزان شارژ باتری و … داخل این نرم‌افزارها نمایش داده می‌شوند. اگر هندزفری تقلبی باشد و اصل نباشد با این اپ‌ها سینک نمی‌شوند.

7- برای خرید هندزفری اصل باید از یک مرجع معتبر خرید کنید.

ساده‌ترین راه، انتخاب یک مرجع تخصصی و معتبر است که به شما اطمینان دهد این هدفون و یا هندزفری‌ اصل است. در نتیجه شما هم با خیال راحت می‌توانید خرید کنید

هندزفری های کپی چیست؟

هدفون و هندزفری های کپی یا High-Copy همانطور که از نام آنها مشخص است یک کپی با کیفیت میباشد. یک کپی خوب که قیمت پایینی دارد. البته کیفیت آن به پای مدل اصلی نمی‌رسد اما نسبتا خوب است.  اکثر هدفون و هندزفری‌ها مطرح دنیا نسخه های ‌کپی دارند. این نسخه‌ها در هدفون‌های بی‌سیم مشکلاتی ایجاد می‌کنند. به طور مثال ایرپاد اپل فیک با برنامه‌های هوشمند گوشی همخوانی ندارد. نسخه‌های سیمی معمولا چنین مشکلاتی ندارند.

جالب است بدانید برخی طرح‌های High-Copy ایرادات موجود در نسخه‌ی اصلی را برطرف کرده‌اند و از این لحاظ جالب هستند.

نحوه تشخیص هندزفری اصلی سامسونگ از نمونه های تقلبی:

برای تشخیص هندزفری اصلی سامسونگ با نمونه های تقلبی می توانید از راهنمایی های زیر استفاده کنید:

1- قیمت نمونه های تقلبی نسبت به هندزفری اصلی سامسونگ بسیار پایین تر است. نمونه اصلی با گارانتی 6 ماهه عرضه می شود؛ اما نمونه تقلبی آن بدون ضمانت نامه در بازار عرضه میشود.

2- تفاوت ظاهری جک صدا در نمونه اصلی و تقلبی کاملا مشخص است. با توجه به عکس می توانید به این تفاوت پی ببرید.

نکته: عکس سمت چپ، جک هندزفری اصلی و سمت راست نمونه تقلبی آن است.

3- به نام سامسونگ روی ایرپاد یا تو گوشی هدفون توجه نمایید زیرا در نمونه های تقلبی، نام سامسونگ کم رنگ و محو می باشد.

4- رنگ اسپیکر هندزفری نمونه تقلبی، سفید و نمونه اصلی آن مشکی می باشد.

5- به کلید های هندزفری دقت نمایید. نمونه اصلی دارای کلید های تغییر صدا و برقراری ارتباط می باشد.

6-روی بدنه هندزفری اصلی، کشور سازنده “ویتنام” و نمونه تقلبی آن “چین” حکاکی شده است.

نحوه تشخیص ایرپاد اصلی؛ هندزفری اورجینال و فیک اپل

اپل حساسیت زیادی در ساخت محصولات خود دارد و همین موضوع کار کپی کردن ایرپاد ها را بسیار سخت می کند. علاوه براین، تکنولوژی پیشرفته ایرپاد به سادگی قابل کپی کردن نیست. در نتیجه تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی کار چندان سختی برای محصولات اپل شما نخواهد بود.

بررسی شماره سریال ایرپاد: با وارد کردن شماره سریال ایرپاد در سیستم اعتبار سنجی اپل می توانید از اصل بودن آن اطمینان پیدا کنید.

وزن ایرپاد: با اینکه ایرپاد اصل دارای امکانات بیشتری مانند شارژ وایرلس است؛ اما وزن کمتری نسبت به ایرپاد تقلبی دارد

قابلیت شارژ وایرلس: شارژ وایرلس تکنولوژی پیشرفته ای است و ایرپاد اپل تقلبی فاقد آن است.

سینک شدن با نرم افزار Find My iPhone: تنها ایرپادهای اصل توسط نرم افزار Find My تشخیص داده می شوند.

نمایش میزان شارژ ایرپاد و کیس آن: پنل بلوتوث آیفون می تواند میزان شارژ هر ایرپاد و کیس آن را نمایش دهد. در صورتی که در نمونه های تقلبی چنین قابلیتی وجود ندارد.

هندزفری اورجینال گوشی Samsung Galaxy A20s

هندزفری اورجینال  samsung Galaxy A20s ،با طراحی و کیفیت عالی .قابل استفاده برای انواع گوشی های سامسونگ می باشد. و قیمت تقریبی آن حدود 95,000 تومان می باشد.

هندزفری سامسونگ Level U

 برای تشخیص هندزفری سامسونگ Level U اصل و تقلبی آن در نظر داشته باشید، بسته‌بندی تقریبا مشابه است و تمام جزئیات رعایت شده‌اند اما همچنان برخی جزئیات ساده نیز از قلم افتاده‌اند. اما به نظر می‌رسد از روی بسته‌بندی نمی‌توان تفاوت Level U اصل و تقلبی را پیدا کرد.

سری‌های هندزفری کاملا متفاوتند.

قسمت پشتی سری هندزفری متفاوت است.

سایز دکمه‌ها کاملا با هم فرق دارند.

سایز پلاستیک میانی متفاوت است.

تفاوت اساسی در دکمه خاموش روشن وجود دارد.

نوشته کوچک Samsung روی هر دو هندزفری فرق دارد.

هندزفری AKG اصلی موجود روی جعبه سامسونگ S8 + S9+ Note 8

این هندزفری اصلی روی جعبه گوشی است و فاقد بسته بندی می‌باشد.

در دو رنگ سفید  و مشکی موجود است و قیمت آن حدودا 492,000 تومان 439,000 تومان می باشد.

سخن آخر

اگر می خواهید یک هندزفری با صدای بلند، با کیفیت و شفاف داشته باشید، حتما باید به سراغ هدفون اصل بروید. علاوه براین کیفیت ساخت محصولات original بسیار بیشتر از محصولات Fake و تقلبی است. استفاده از گارانتی، خدمات پشتیبانی شرکت اصلی و بهره بردن از همه امکانات به بهترین شکل از دیگر مواردی هستند که ما را مجاب می کنند تا به سراغ محصولات تقلبی و های کپی نرویم. هر چند با تفاوت قیمت زیادی روبرو شویم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.